Ekspozytory ladowe, tak jak mówi sama nazwa, są ustawiane na ladzie sklepowej. Zazwyczaj służą do prezentacji produktów o małych gabarytach, np. produkty spożywcze, kosmetyczne czy też biurowe. Można w nich umieścić materiały promocyjne lub produkty, które mają przyciągnąć szczególną uwagę.
Ladowe systemy ekspozycyjne to lekkie konstrukcje, które są jednocześnie eleganckie i praktyczne. Decydując się na ekspozytor na ladę, Klient ułoży produkty w sposób praktyczny i podkreśli ich walory. Ekspozytory ladowe pozwolą na uporządkowanie przestrzeni przy kasie, a dodatkowo będą prezentowały się estetycznie, co ma znaczący wpływ na zakup znajdujących się w nich artykułów.
Chcąc zwiększyć sprzedaż niektórych produktów, warto ustawić je bezpośrednio przy kasie. Dzięki temu Klienci danego sklepu chętnie będą na nie spoglądali, oczekując w kolejce do kasy, co spowoduje wzrost zainteresowania, a także i chęć zakupu artykułu pod wpływem impulsu